Öğr. Gör. Anıl Türkmayalı
Ders Saati / Yeri: Salı: 09:00-11:50
Bilg. Lab.
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Internet mecrasının aktif kullanıcıları olmalarını sağlamakla beraber, bir reklam mecrası olarak Internet’i etkili olarak kullandırtmaktır.
Günümüzde Internet diğer basılı medyaya kıyasla yeni, etkili ve ilginç sonuçlar doğuran bir reklam mecrası haline gelmiştir. İyi fikir sahibi çok sayıda insan/kurum tarafından bu mecra reklam kampanyalarını yürütebileceği geniş bir platform halini almıştır. Alternatif mecra olmaktan çıkan Internet artık pek çok reklamveren açısından “olmazsa olmaz” bir mecra haline gelmiştir.
Ders boyunca online reklam kanalları, viral pazarlama, mobil iletişim, sosyal medya ve reklam kavramları ele alınacak, Internet’te yaratıcı fikirlerin nasıl oluşturulduğu tartışılacak ve öğrencilerin bu alanlarda çeşitli projeler üretmesi için imkan ve ortam sağlanacaktır. Ayrıca her dersin ilk 2 saati kuramsal öğrenim, son saati ise tartışma oturumu halinde yapılacaktır. İlerleyen haftalarda ders final projesi üzerine fikir yaratma ve geliştirme süreçlerine odaklanacaktır.
Değerlendirme:
Vize % 20
Derse/Tartışmalara Katılım % 20
Proje Fikir Sunumu % 20
Final Projesi % 40
Haftalık Program:
1. 8 Şubat 2011, Salı
Dersin tanıtımı, Internet reklamcılığına giriş.
Tartışma: Gerçek Dünyada ve Internet’te Pazarlama
2. 15 Şubat 2011, Salı
Internet Çağında Pazarlama ve Reklamcılık
Inbound Marketing vs. Outbound Marketing
İnternet ekonomisi, e-ticaret ve internet reklamcılığının temelleri.
Tartışma: Bilgisayar, dijital yaşam, sosyal medya ve İnternet üzerine genel tartışma.
3. 22 Şubat 2011, Salı
Google Araçlarına Giriş
Google Adwords, Google Adsense, Google Analytics, Google Keywords, Google Trends
4. 1 Mart 2011, Salı
Arama Motoru Optimizasyonu
5. 8 Mart 2011, Salı
Internet kültürleri: paylaşım, katkı kavramları ve korsan kültürü.
Tartışma: Internet’te Yaratıcılık / Internet ve Yaratıcılık
6. 15 Mart 2011, Salı
Sosyal Medya ve Viral Pazarlama
Internet’te Gerilla Pazarlama Yöntemleri
Facebook Reklamları, Facebook ve Pazarlama
Vize: Internet’te bir başkası olmak ve çevre edinmek.
Bir karakter yaratın ve bu karakterle sanal ortamda etkin olun. Bu karakteri ve faaliyetlerinizi anlatan bir sunum/rapor hazırlayın.
7. 22 Mart 2011, Salı
Oyun ve Reklamcılık: Advergaming
Tartışma: Bilgisayar Oyunlarında Reklam Algısı
8. 29 Mart 2011, Salı
Vize Haftası
9. 5 Nisan 2011, Salı
Mobil İletişim, Hız ve Modern Yaşam
Tartışma: Mobil Ortamlarda/Mecralarda Reklam Algısı. Hipergerçeklik ve Pazarlama Simülasyonları.
10. 12 Nisan 2011, Salı
Final Projesi: Başlangıç, Grup Oluşturma ve Fikir Üretimi
11. 19 Nisan 2011, Salı
Final Projesi: Fikirlerin Projelendirilmesi
12. 26 Nisan 2011, Salı
Final Projesi: Projelerin detaylandırılması, gerçeklik testleri
13. 3 Mayıs 2011, Salı
Final Projesi: Fikirlerin Uygulamaya Geçirilmesi
14. 10 Mayıs 2011, Salı
Final Projesi: Projelerin ilk sunumu
Final Sınavı, tarihi açıklanacak
Tavsiye Edilen Kitaplar:
Koray Odabaşı, Korhan Odabaşı. (2010) Internette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri
Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business (2010)
Viral Loop: From Facebook to Twitter, How Today’s Smartest Businesses Grow Themselves (2009)
Word of Mouth Marketing: How Smart Companies Get People Talking (2009)
Guerilla Marketing, 4th Edition: Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from Your Small Business (2007)
Tavsiye Edilen Sürekli Yayınlar:
Wired
Digital Age
Tavsiye Edilen Online Yayınlar:
Bildirgeç – http://www.bildirgec.org
Technorati - http://technorati.com/
Mashable – http://www.mashable.com
Yeni Mecra - http://www.yenimecra.org/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder