8 Şubat 2011 Salı

Online Reklam Kampanyaları // Ders İçeriği

Öğr. Gör. Anıl Türkmayalı

Ders Saati / Yeri: Salı: 09:00-11:50

Bilg. Lab.

Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Internet mecrasının aktif kullanıcıları olmalarını sağlamakla beraber, bir reklam mecrası olarak Internet’i etkili olarak kullandırtmaktır.

Günümüzde Internet diğer basılı medyaya kıyasla yeni, etkili ve ilginç sonuçlar doğuran bir reklam mecrası haline gelmiştir. İyi fikir sahibi çok sayıda insan/kurum tarafından bu mecra reklam kampanyalarını yürütebileceği geniş bir platform halini almıştır. Alternatif mecra olmaktan çıkan Internet artık pek çok reklamveren açısından “olmazsa olmaz” bir mecra haline gelmiştir.

Ders boyunca online reklam kanalları, viral pazarlama, mobil iletişim, sosyal medya ve reklam kavramları ele alınacak, Internet’te yaratıcı fikirlerin nasıl oluşturulduğu tartışılacak ve öğrencilerin bu alanlarda çeşitli projeler üretmesi için imkan ve ortam sağlanacaktır. Ayrıca her dersin ilk 2 saati kuramsal öğrenim, son saati ise tartışma oturumu halinde yapılacaktır. İlerleyen haftalarda ders final projesi üzerine fikir yaratma ve geliştirme süreçlerine odaklanacaktır.


Değerlendirme:

Vize % 20

Derse/Tartışmalara Katılım % 20

Proje Fikir Sunumu % 20

Final Projesi % 40


Haftalık Program:

1. 8 Şubat 2011, Salı

Dersin tanıtımı, Internet reklamcılığına giriş.

Tartışma: Gerçek Dünyada ve Internet’te Pazarlama


2. 15 Şubat 2011, Salı

Internet Çağında Pazarlama ve Reklamcılık

Inbound Marketing vs. Outbound Marketing

İnternet ekonomisi, e-ticaret ve internet reklamcılığının temelleri.

Tartışma: Bilgisayar, dijital yaşam, sosyal medya ve İnternet üzerine genel tartışma.


3. 22 Şubat 2011, Salı

Google Araçlarına Giriş

Google Adwords, Google Adsense, Google Analytics, Google Keywords, Google Trends


4. 1 Mart 2011, Salı

Arama Motoru Optimizasyonu


5. 8 Mart 2011, Salı

Internet kültürleri: paylaşım, katkı kavramları ve korsan kültürü.

Tartışma: Internet’te Yaratıcılık / Internet ve Yaratıcılık


6. 15 Mart 2011, Salı

Sosyal Medya ve Viral Pazarlama

Internet’te Gerilla Pazarlama Yöntemleri

Facebook Reklamları, Facebook ve Pazarlama

Vize: Internet’te bir başkası olmak ve çevre edinmek.

Bir karakter yaratın ve bu karakterle sanal ortamda etkin olun. Bu karakteri ve faaliyetlerinizi anlatan bir sunum/rapor hazırlayın.


7. 22 Mart 2011, Salı

Oyun ve Reklamcılık: Advergaming

Tartışma: Bilgisayar Oyunlarında Reklam Algısı


8. 29 Mart 2011, Salı

Vize Haftası


9. 5 Nisan 2011, Salı

Mobil İletişim, Hız ve Modern Yaşam

Tartışma: Mobil Ortamlarda/Mecralarda Reklam Algısı. Hipergerçeklik ve Pazarlama Simülasyonları.


10. 12 Nisan 2011, Salı

Final Projesi: Başlangıç, Grup Oluşturma ve Fikir Üretimi


11. 19 Nisan 2011, Salı

Final Projesi: Fikirlerin Projelendirilmesi


12. 26 Nisan 2011, Salı

Final Projesi: Projelerin detaylandırılması, gerçeklik testleri


13. 3 Mayıs 2011, Salı

Final Projesi: Fikirlerin Uygulamaya Geçirilmesi


14. 10 Mayıs 2011, Salı

Final Projesi: Projelerin ilk sunumu


Final Sınavı, tarihi açıklanacak


Tavsiye Edilen Kitaplar:

Koray Odabaşı, Korhan Odabaşı. (2010) Internette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri

Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business (2010)

Viral Loop: From Facebook to Twitter, How Today’s Smartest Businesses Grow Themselves (2009)

Word of Mouth Marketing: How Smart Companies Get People Talking (2009)

Guerilla Marketing, 4th Edition: Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from Your Small Business (2007)


Tavsiye Edilen Sürekli Yayınlar:

Wired

Digital Age


Tavsiye Edilen Online Yayınlar:

Bildirgeç – http://www.bildirgec.org

Technorati - http://technorati.com/

Mashable – http://www.mashable.com

Yeni Mecra - http://www.yenimecra.org/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder